shadow
Skriv ut artikkel

Åtte glass vann om dagen er tull

En britisk lege mener rådet om å drikke åtte glass vann om dagen er et triks for å få folk til å kjøpe mer flaskevann og får støtte av norsk professor i samfunnsmedisin.

11.10.2011 | Forskning.no
Glass vann
Foto: Stock.xchng.

Hvor kommer egentlig bevisene for dette rådet fra? Den britiske legen Margaret McCartney har undersøkt forskningen på feltet og skriver i en kommentarartikkel i British Medical Journal at rådet ikke bare er nonsens - det er grundig motbevist nonsens.

Les mer om bevisene for og mot å drikke mye vann

Del saken|

Helsebiblioteket.no | Ansv. redaktør: Prof. dr.med. Magne Nylenna | Om oss
Tlf.: 464 00 486 | E-post: redaksjonen@helsebiblioteket.no | Vilkår for bruk
Facebook-ikon Følg oss på Facebook  |  Twitter-ikon Følg oss på Twitter