shadow
Skriv ut artikkel

D-vitamin mot vinterdepresjon

Folk med lite D-vitamin har større risiko for å være deprimert.

08.11.2011 | Forskning.no/Universitetet i Tromsø
Laksefilet med grønn pynt
Foto: Stock.xchng.

Ved Universitetet i Tromsø har doktorgradsstipendiat Marie Kjærgaard gjort en studie på 347 personer der halvparten har fått D-vitamin og halvparten placebo. Personene ble fulgt i seks måneder. Resultatet viste at har man et lavt D-vitaminnivå i blodet, så har 41 prosent større risiko for å være deprimert.

Les mer om D-vitaminundersøkelsen ved Universitetet i Tromsø.

Del saken|

Helsebiblioteket.no | Ansv. redaktør: Prof. dr.med. Magne Nylenna | Om oss
Tlf.: 464 00 486 | E-post: redaksjonen@helsebiblioteket.no | Vilkår for bruk
Facebook-ikon Følg oss på Facebook  |  Twitter-ikon Følg oss på Twitter