Vitaminer mot tidligfødsel?
En daglig multivitaminpille kan senke risikoen for å føde tidlig, antyder en ny studie.

En studie sammenlignet kvinner som tok vitaminpiller fire til seks ganger uken i 12 uker, med kvinner som ikke tok vitaminpiller,
med oppsiktsvekkende resultat. Foto: Stock.xchng.
Multivitaminpiller til gravide kan redusere risikoen for å føde for tidlig med 16 prosent. Det er konklusjonen fra en gruppe amerikanske og danske forskere i det vitenskapelige tidsskriftet American Journal of Clinical Nutrition, ifølge Ing.dk.
Les mer om mulig sammenheng mellom tidspunkt for nedkomst og multivitaminpiller.


Følg oss på Facebook
Følg oss på Twitter