Her finner du retningslinjer om psykoselidelser

Helsebiblioteket har en egen samling av retningslinjer for schizofreni og psykoser. Du finner lenker til retningslinjene lenger nede i artikkelen.

Her finner du retningslinjer om psykoselidelser
Helsebiblioteket har både norske og skandinaviske retningslinjer om psykoselidelser. Ill.foto: Colourbox. Foto: Colourbox
Publisert 02. april 2024 | Sist oppdatert 16. april 2024

For det meste består Helsebibliotekets retningslinjesamlinger av norske retningslinjer, men på psykisk helse-området er det også lagt inn lenker til engelskspråklige og skandinaviske retningslinjer.

Den gjeldende norske retningslinjen er fra 2013, men med noen oppdateringer for kartleggingsverktøy i 2022. Den danske retningslinjen er noen år nyere, fra 2020. Du finner lenker til dem på Helsebibliotekets sider for schizofreni og psykose.

Du finner også lenker til retningslinjer og råd for fagområdet schizofreni og psykose fra britiske NICE.

Aktuell lenke:

Aktuelle søkeord: retningslinje, retningslinjer, psykose, schizofreni, psykoselidelser, psykoselidingar

Dette er en oppdatert utgave av en artikkel som tidligere har stått i PsykNytt 30.10.2017.