Kutt i Helsebibliotekets avtaler for 2023

Budsjettsituasjonen i FHI har ført til nok et kutt i Helsebibliotekets innhold. Det er sterkt beklagelig at denne beslutningen kommer såpass sent på året, men vi hørte først om dette i går og fikk endelig bekreftet beslutningen fra toppledelsen i dag. Databaser fra Ovid (AMED, Embase, Medline og PsycINFO) og Cochrane Library vil ikke være tilgjengelig via nasjonalt abonnement fra 1. januar 2023. Det samme gjelder også den nasjonale tilgangen til New England Journal of Medicine.

Kutt i Helsebibliotekets avtaler for 2023
Kjell Tjensvoll
Publisert 01. desember 2022 | Sist oppdatert 01. desember 2022

Tilgangen til UpToDate, BMJ Best Practice, Micromedex, Legevakthåndboken, Cinahl, Medline (via Ebsco) og Pyramidesøket vil fortsatt være tilgjengelig for alle framover.

Helsebiblioteket vil også fortsette arbeidet med å formidle retningslinjer, veiledere, skåringsverktøy og andre nyttige informasjonskilder til våre brukere. Arbeidet med styrke finansieringen av avtaler og tjenester via Helsebiblioteket vil fortsette og vi satser på å leve opp til vårt motto "Nyttig på nett for helsepersonell" også i framtiden.