Her finner du retningslinjer for psykisk helse hos barn og unge

Helsebiblioteket samler retningslinjer innen psykisk helse, og har bygget opp en samling av retningslinjer om psykisk helse hos barn og unge.
Her finner du retningslinjer for psykisk helse hos barn og unge
Helsebiblioteket har en stor retningslinjesamling om barn og unges psykiske helse.
Publisert 07. september 2021 | Sist oppdatert 05. september 2022

De fleste retningslinjene i samlingen er norske.

Du finner retningslinjene for barn og unge under psykisk helse-sidene på Helsebiblioteket. Der er det retningslinjer spesielt rettet mot dem som behandler bestemte lidelser eller problemer, samt generelle retningslinjer for arbeid i kommunene, og familietiltak. Sentrale dokumenter her er:

Når du går inn på Helsebiblioteket > Psykisk helse > Barn og unge vil du se alle retningslinjene for barn og ungdom. Her kan du også velge tema i menyen til venstre, slik at du bare får se retningslinjer for et mer begrenset tema, for eksempel Traumer, stress og overgrep.

Aktuelle lenker:

Relevante søkeord: barn, ungdom, retningslinjer, psykisk helse, veiledere

Artikkelen har tidligere vært publisert i nyhetsbloggen PsykNytt.

Les mer om barn og ungdom og retningslinjer, eller gå til siste nummer av PsykNytt.