Her finner du riktig blankett for henvisninger, bekymringsmelding og refusjon

Leter du ofte etter riktig skjema? Her er en oversikt som kan spare tid.
Her finner du riktig blankett for henvisninger, bekymringsmelding og refusjon
Hold orden på pulten med Helsebibliotekets «virtuelle kontor». Foto: Colourbox
Publisert 24. september 2019 | Sist oppdatert 05. september 2022

Helsebiblioteket har samlet skjemaer som leger og andre helsearbeidere tradisjonelt har hatt i nærheten av skrivebordet sitt. Et slikt “virtuelt kontor” finnes på Emnebibliotek psykisk helse. Der finner du, på én arbeidsflate, både skåringsverktøy, skjemaer, regelverk og retningslinjer.

Trenger du å skrive ut en legeerklæring om tvungent psykisk helsevern, finner du det her. Ønsker du å henvise en pasient til BUP, er dette skjemaet lett tilgjengelig. Ønsker du å sende en bekymringsmelding for et barn finner du lenke til det hos Helsebiblioteket.

Tanken bak samlingen er rett og slett å gjøre det daglige arbeidet litt enklere og skrivebordet litt ryddigere.

Med Helsebibliotekets samling av blanketter og skjemaer er skjemaene aldri mer enn noen museklikk unna. Oppdager du lenker som ikke virker,  skjemaer som er vanskelige å forstå, eller vet du om skjemaer på nett vi burde lenke til, så ta gjerne kontakt med nettredaktøren. Er det skåringsverktøy du er ute etter, har Helsebiblioteket en stor samling.

Aktuelle lenker:

Relevante søkeord: skjemaer, blanketter, skjema, Helsebiblioteket

Artikkelen har tidligere vært publisert i nyhetsbloggen PsykNytt den 14. november 2017.

Les mer om psykisk helsearbeid og skåringsverktøy, eller gå til siste nummer av PsykNytt.