Kjønn og seksualitet-sidene i ny drakt

Innholdet på Kjønn og seksualitet-sidene er gjennomgått og oppdatert av redaksjonen.

Kjønn og seksualitet-sidene i ny drakt
Du kan trygt bruke pasient-brosjyrene fra Helsebiblioteket. Ill.foto: Colourbox.
Publisert 17. januar 2023 | Sist oppdatert 17. januar 2023

Helsebibliotekets sider er nå ute i ny utforming, og etter noen måneders opphold er det igjen mulig å kritisk gå gjennom og fornye innholdet. For psykisk helses del betyr det at vi har fått i gang PsykNytt igjen og at vi nå går systematisk gjennom undersidene våre.

Denne uka er det Kjønn og seksualitet-sidene som har vært under lupen. Siden Helsebiblioteket startet for 16 år siden, har vi samlet retningslinjer, skåringsverktøy, pasientinformasjon og andre viktige ressurser på en rekke felter innenfor psykisk helse. Du kommer til psykisk helse på Helsebiblioteket ved først å klikke på Sykdom og behandling og deretter på Psykisk helse.

Helsebiblioteket har flere sider som tar for seg seksualitet: Seksuell helse-sidene, Gynekologi og fødsel, samt Kjønn og seksualitet-sidene under Psykisk helse. Fokus på Kjønn og seksualitet-sidene er det psykiske aspektet ved seksualitet.

Av innholdet kan vi nevne:

Vi har gått gjennom retningslinjer, oppsummert forskning, skåringsverktøy, pasientinformasjon, rapporter og ressurser på nett. Dersom noe skulle mangle, gi oss gjerne beskjed på e-post.