Oppsummert forskning på Personlighetsforstyrrelse-sidene oppdatert

Systematiske oversikter på Personlighetsforstyrrelse-sidene er gjennomgått og oppdatert av redaksjonen.

Oppsummert forskning på Personlighetsforstyrrelse-sidene oppdatert
Ukontrollert sinne kan være et symptom på personlighetsforstyrrelse. Ill.foto: Colourbox.
Publisert 07. mars 2023 | Sist oppdatert 07. mars 2023

Etter en lang pause på grunn av omlegging til nye sider, er Helsebibliotekets sider er nå ute i ny utforming. Vi går nå kritisk gjennom innholdet og sørger for at det er oppdatert og har norsk tittel.

Denne uka er det de systematiske oversiktene på Rus og avhengighet-sidene som har vært under lupen.

Siden Helsebiblioteket startet for 16 år siden, har vi samlet retningslinjer, skåringsverktøy, pasientinformasjon og andre viktige ressurser på en rekke felter innenfor psykisk helse. Du kommer til psykisk helse på Helsebiblioteket ved først å klikke på Sykdom og behandling og deretter på Psykisk helse.

Vi begrenser oss til Cochrane Library og FHI når det gjelder oppsummert forskning.  Oppsummert forskning i Cochrane Library er fritt tilgjengelig, med unntak av det som har kommet ut de siste tolv måneder. Sammendragene er imidlertid tilgjengelige i PubMed, så for de nyeste oversiktene lenker vi til PubMed.

Dersom noe skulle mangle, gi oss gjerne beskjed på e-post.