ADHD-sidene i ny drakt

Innholdet på ADHD-sidene er gjennomgått og oppdatert av redaksjonen.

ADHD-sidene i ny drakt
Det er viktig for Helsebiblioteket hele tiden å fornye seg. Ill.foto: Colourbox.
Runar Eggen
Publisert 15. november 2022 | Sist oppdatert 15. november 2022

Helsebibliotekets sider er nå ute i ny utforming, og etter noen måneders opphold er det igjen mulig å kritisk gå gjennom og fornye innholdet. For psykisk helses del betyr det at vi har fått i gang PsykNytt igjen og at vi nå går systematisk gjennom undersidene våre.

Denne uka er det ADHD-sidene som har vært under lupen. Siden Helsebiblioteket startet for 16 år siden, har vi samlet retningslinjer, skåringsverktøy, pasientinformasjon og andre viktige ressurser for psykisk helseområdet. Du kommer til psykisk helse på Helsebiblioteket ved først å klikke på Sykdom og behandling og deretter på Psykisk helse

ADHD-området har vi et godt samarbeid med Regionalt fagmiljø for autisme, ADHD og Tourettes i Helse Vest. Et videokurs om utredning av ADHD hos voksne fra fagmiljøet ligger nå på sidene. Kurset er laget med støtte fra Helsedirektoratet og er bygget opp med utgangspunkt i den nasjonale retningslinjen.

Vi har gått gjennom retningslinjer, oppsummert forskning, skåringsverktøy, pasientinformasjon, rapporter og ressurser på nett. Dersom noe skulle mangle, gi oss gjerne beskjed på e-post.

Artikkelen har tidligere vært publisert i nyhetsbloggen PsykNytt.

Relevante søkeord: ADHD, oppmerksomhetsforstyrrelser, hyperaktivitet