Akuttpsykiatri-sidene i ny drakt

Innholdet på akuttpsykiatri-sidene er gjennomgått og oppdatert av redaksjonen.

Akuttpsykiatri-sidene i ny drakt
Akutt behandling kan omfatte flere spesialiteter. Ill.foto: Colourbox.
Publisert 22. november 2022 | Sist oppdatert 22. november 2022

Helsebibliotekets sider har fått ny utforming, og etter noen måneders opphold er det igjen mulig å kritisk gå gjennom og fornye innholdet. For psykisk helses del betyr det at PsykNytt igjen gis ut og at vi nå som før fortløpende kvalitetssikrer undersidene våre.

Denne uka er det akuttpsykiatri-sidene som har vært under lupen. Siden Helsebiblioteket startet for 16 år siden, har vi samlet retningslinjer, skåringsverktøy, pasientinformasjon og andre viktige ressurser for psykisk helseområdet. Du kommer til psykisk helse på Helsebiblioteket ved først å klikke på Sykdom og behandling og deretter på Psykisk helse.

Innenfor akuttpsykiatri er det to viktige norske oppslagsverk: Psykiatrisk legevakthåndbok og Legevakthåndboken, begge tilgjengelige gjennom Helsebiblioteket.

Vi har gått gjennom retningslinjer, oppsummert forskning, skåringsverktøy, pasientinformasjon, rapporter og ressurser på nett. Dersom viktige ressurser mangler så gi oss gjerne beskjed på e-post.