Egne ressurssider for deg som arbeider med ADHD

Klikk deg inn på ADHD-sidene på Helsebiblioteket – her finner du retningslinjer, skåringsverktøy, oppsummert forskning og andre ressurser for deg som jobber med pasienter som har ADHD. På siden finner du også fagnyheter for feltet.

Egne ressurssider for deg som arbeider med ADHD
På Helsebiblioteket kan du finne det du trenger om ADHD. Ill.foto: Colourbox.
Publisert 14. mai 2019 | Sist oppdatert 01. september 2022
ADHD-siden finner du blant annet ADHD/Hyperkinetisk forstyrrelse – Nasjonal faglig retningslinje for utredning, behandling og oppfølging.

Det er laget et videokurs i utredning av ADHD hos voksne. Kurset skal gjøre det lettere å følge retningslinjen.

Under skåringsverktøy finner du blant annet:

Oppslagsverkene UpToDate og BMJ Best Practice har begge egne kapitler om ADHD. BMJ Best Practice har delt inn emnet i ADHD hos barn og ADHD hos voksne.

Helsebiblioteket har mye innhold på området psykisk helse. Under Psykisk helse finner du 22 underemner som alle gir deg fagnyheter, retningslinjer, skåringsverktøy, tidsskrifter og oppsummert forskning på feltet. Hvert av disse underemnene gir deg tilgang til viktige faglige ressurser.

Relevante søkeord: ADHD, oppmerksomhetsforstyrrelser, atferdsforstyrrelser, fagsider

Dette er en revidert utgave av en artikkel som stod i PsykNytt 13.05.2019.

Artikkelen har tidligere vært publisert i nyhetsbloggen PsykNytt.

Les mer om adhd og barn og ungdom, eller gå til siste nummer av PsykNytt.